۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

محسن مخملباف عزیز، وقت آشتی نرسیده؟

 مدتی است از محسن مخملباف و فعالیت‌های سبزش  خبری نیست. گویا بعد از بحث برسر " تلویزیون سبز"، مخملباف از دست میرحسین دلگیر شده. مخملباف معتقد بوده مجریان تلویزیونی که در اروپا راه‌اندازی می‌شود، باید طبق استانداردهای اروپایی بی‌حجاب باشند، اما میرحسین با استدلال های خودش، با این موضوع مخالفت کرده است. استدلال مخملباف هم این بوده است که یافتن اسپانسر برای برای تلویزیونی دارای  استانداردهای جمهوری اسلامی عملا غیرممکن است (در حال حاضر تلویزیون "سبز" رسا بدون مجری پخش می شود). از آن پس مخملباف اندکی از سبزها فاصله گرفته است. اما اخیرا پس از آنکه خانواده محسن مخملباف، کارگردان ایرانی، جایزه جشنواره زنان آلمان را که به خاطر تلاش برای دفاع از حقوق زنان در آثارشان به آنها اهدا شده بود به زهرا رهنورد ،نویسنده و استاد دانشگاه تقدیم کردند، او نیز در پیامی از این خانواده هنرمند تشکر کرد .به‌نظر می‌رسد همین نکته را می‌شود بهانه کرد برای آشتی مخملباف با میرحسین و سبزها. فراموش نکنیم که محسن مخملباف هم از دست جمهوری اسلامی کم نکشیده است؛ از توقیف فیلم‌هایش در ایران گرفته تا کوچ اجباری به خارج از کشور و هدف ترور قرار گرفتن خود و خانواده‌اش.

آخر برادر من، حتما باید ویکی‌لیکس بگوید که...؟!

حتما باید ویکی‌لیکس بگوید لاریجانی از کهریزک خبر داشته، تا باور کنیم؟ یعنی نمی‌دانستیم خامنه‌ای سرطان دارد و رفسنجانی درپی او به دنبال کسب مقام رهبری است؟ معلوم نبود کشورهای عربی با ایران مشکل دارند و از حمله به ایران حمایت می‌کنند؟ نمی دانستیم جمهوری ‌اسلامی قصد ترور مخالفانش در خارج از کشور را دارد؟ حتی بی خبر بودیم که موسوی بیش از احمدی‌نژاد رای آورده؟! اگر واقعا یک وبسایت بابت این اطلاعات به جاسوسانش پول داده باشد، پولش را دور ریخته است!
باور کنید در همین وبلاگستان خودمان مطالبی هست که ارزشی ده‌ها برابر ویکی‌لیکس دارند، اما چون اسم‌شان ویکی‌لیکس نیست، منبع‌شان غیرمطمئن خوانده می‌شود و فریادشان به‌جایی نمی‌رسد. مثلا ویکی‌لیکس نگفته است دشمن درجه اول حزب‌الله لبنان، سعد حریری، در ایران چه می‌کند؟ ویکی‌لیکس نگفته است برای رهبر، جانشینی مجتبی خامنه‌ای در سفرهایش به قم چه جایگاهی داشته است؟ ویکی‌لیکس نگفته است چرا استادان فیزیک هسته‌ای یک به یک ترور می‌شوند؟ ویکی‌لیکس نگفته است علت اصلی تعطیلی بی سابقه به بهانه برای آلودگی هوا در ایران چیست؟ ویکی‌لیکس نگفته است مشایی چکونه و از طریق چه شخصیت هایی برای حمایت از خود به هنرمندان پیغام می فرستد و...